به وقت تهران

وبلاگ شخصی محمد اسعدی

به وقت تهران

وبلاگ شخصی محمد اسعدی

ایا میدانستید که با سنگ های به کار رفته در هرم خئوپوس میتوان دی

ایا میدانستید که با سنگ های به کار  رفته در هرم خئوپوس میتوان دیواری به ارتفاع 50cm دور کره زمین کشید ؟  

ایا میدانستید سنگ نوک یکی از احرام ثلاته دارای وزن 910 تن است که به صورت یک تکه میباشد ؟

این هرم به نام موسس او خئوپوس نامگذاری شده.خئوپوس فرعون مصر بوده که در سالهلی 2551 تا 2528 قبل از میلاد می زیسته است .اثر او قدیمیترین و تنها اثر باقیمانده از عجایب هفتگانه می باشد که تا حدودی حفظ شده است .این بنا به خاطر بزرگی غیر عادی اش به هرم بزرگ نیز نامیده می شود.این هرم 146.6 متر ارتفاع دارد. زیر بنای این اثر در ابعاد 230 در 230 متر می باشد. از این ابعاد کاملا مشخص است که چه میزان سنگ و جواهرات در آن تعبیه شده است .این بنای غول آسا 6400000 تن وزن دارد.دستور ساخت این بنا را خئوپوس درست بعد از مرگ پدرش صادر کرد .

 

  در ساخت این بنا به گفته مورخان آن زمان تعداد 10000 نفر به مدت 30 سال متمادی کار می کردند.شاید به نظر شما این کار بال داشتن چند معمار ورزیده و 10000 نفر کارگر کار سختی نباشد ولی اگر کمی بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که یک هرم به طور مایل بالا می رود و راهی که برای عبور انسان در هرم به طور مار پیچ بالا می رود ضرفیت گنجایش کارگرانی را که باید سنگی 1000 تنی را با زاویه 40 درجه بالا ببرند را ندارد.حالا شما بگید چطور امکان دارد؟

خطر ناک ترین کاری که در ساخت این هرم وجود داشت قرار دادن آخرین تخته سنگ بوده که پیرامیدون نامیده می شود.در پایان کار بر روی سطح خارجی  این هرم غول پیکر را از صفحاتی از سنگ آهک صیقل داده شده کاملا سفید پوشانده می شد لبه های این صفحات سنگی با چنان دقتی کنار هم قرار داده می شده که حتی لبه کارد هم در بین آنها وارد نمی شده است .