به وقت تهران

وبلاگ شخصی محمد اسعدی

به وقت تهران

وبلاگ شخصی محمد اسعدی

اعلام حمایت مجمع روحانیون مبارز از میرحسین موسوی

در جلسه ای به ریاست سید محمد خاتمی؛ مجمع روحانیون مبارز با اکثریت قاطع از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز عصر یکشنبه مورخ 23/1/88 به ریاست خاتمی تشکیل گردید.

در ابتدای این جلسه میرحسین موسوی به درخواست مجمع در این جلسه شرکت کرد و در خصوص شرایط کنونی کشور و علت حضور درعرصه انتخابات و برنامه های کلی خود برای اداره بهتر کشور صحبت کرده و به سوالات اعضاء مجمع پاسخ داد.

در بخش دوم جلسه که بدون حضور مهندس موسوی ادامه یافت، پس از بحث و بررسی درباره شرایط عمومی انتخابات و ضرورت انسجام و همفکری جریانات و نیروهای اصلاح طلب و عموم اقشار، برای پیروزی در انتخابات و تغییر شرایط کنونی، با اکثریت قاطع آقای مهندس میر حسین موسوی را به عنوان کاندیدای مورد حمایت مجمع برگزید.

گفتنی است بیانیه تفصیلی مجمع در این خصوص در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

مجمع روحانیون مبارز پس از سازمان مجاهدین انفلاب اسلامی، حزب مشارکت و حزب کارگزاران، هم اینک چهارمین تشکل مهم اصلاحات می باشد که میر حسین موسوی را به عنوان کاندیدای اصلی خود جهت شرکت در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برمی گزیند.

ماجرای ترک سیگار مهندس میرحسین موسوی

یکی از نزدیکان میرحسین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار «آینده» به عنوان نمونه‌ای از عمق ارادت نخست‌وزیر دفاع مقدس به امام خمینی (ره)، ماجرای ترک سیگار مهندس موسوی را تشریح کرد.

وی گفت: مهندس موسوی در دوره اول نخست‌وزیری، به مصرف سیگار عادت داشت و روزانه تعداد زیادی سیگار می‌کشید و حتی به خاطر دارم در برخی مواقع که ایشان فرصت خرید سیگار را نداشت، از غلامرضا آقازاده که در آن دوره در نخست‌وزیری کار می‌کرد، می‌خواست که برایش سیگار تهیه کند.

وی ادامه داد: یک روز که برای دیدار مهندس موسوی به نخست‌وزیری رفته بودم،‌ دیدم مهندس موسوی در مدت زمان طولانی جلسه، سیگاری روشن نکرد و ظاهراً سیگار را کنار گذاشته است. از او علت این ترک ناگهانی سیگار را سوال کردم که مهندس موسوی در پاسخ حکایت جالبی از امام خمینی (ره) را نقل کرد.

مهندس موسوی گفت: چند روز پیش قرار بود برای ملاقات خدمت حضرت امام شرفیاب شوم. یکی از پاسداران که عضو کمیته‌های انقلاب بود، از من خواست تا یک مسأله شرعی را از امام خمینی (ره) استفتا کنم.

مسأله بدین صورت بود که این پاسدار و بعضی از همکارانش در زمانی که به عنوان مأمور بازرسی فعالیت می‌کردند، برخی از مواقع که محموله‌های سیگار خارجی قاچاق را کشف می‌کردند و چون این سیگارها بعداً سوزانده می‌شده، هنگام تحویل، تعدادی سیگار را جهت مصرف شخصی برمی‌دارند. سوال این پاسدار این بود که آیا مصرف این سیگارها که قرار است بعداً سوزانده شود، اشکال شرعی دارد یا خیر؟

مهندس موسوی ادامه داده بود: وقتی خدمت امام (ره) رسیدم،‌ موضوعات کشوری را مطرح کردم. زمان پایان ملاقات این سوال شرعی را هم از امام (ره) طرح کردم که ایشان پس از شنیدن این سوال لحظه‌ای مکث کرد و سپس از من پرسید: مگر پاسدار انقلاب هم سیگار می‌کشد؟

مهندس موسوی افزود: از لحن پاسخ امام (ره) متوجه شدم وقتی که ایشان برای یک پاسدار سیگار کشیدن را شایسته نمی‌دانند، قطعاً در مورد نخست‌وزیر کشور نیز روا نمی‌دانند و احتمالاً حضرت امام (ره) مدتی منتظر فرصتی بوده‌اند تا این مورد را به صورت غیرمستقیم به من تذکر دهند.

اعلام حمایت کارگزاران از میرحسین موسوی

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به جلسه شب گذشته این حزب اعلام کرد که حزب کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری دهم رسما از میر حسین موسوی حمایت خواهد کرد.

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در جلسه شب گذشته

ادامه مطلب ...

درخصوص رقم درآمدی نفت هم میرحسین وهم الهام اشتباه می کنند

در حالی که غلامحسین الهام، سخنگوی دولت با انتقاد شدید از سوال میرحسین موسوی درباره سرنوشت 270 میلیارد دلار درآمدهای نفتی، درآمدهای نفتی در دولت نهم از سال 1384 تا پایان 1387، را تنها192 میلیارد عنوان کرده،گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد عدد اعلام شده توسط میرحسین موسوی کمتر از درآمدهای واقعی وزارت نفت بوده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، میرحسین موسوی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفته بود

ادامه مطلب ...

آیت الله صانعی در دیدار با میرحسین ازوضعیت اقتصادی انتقادکرد

آیت‌الله صانعی با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی جامعه گفت: «امروز گرانی مردم را بیچاره کرده است.»

یه گزارش “ایلنا“، «میرحسین موسوی» در ادامه دیدار خود با مراجع دقایق پیش با «آیت‌الله صانعی» دیدار کرد.
این مرجع تقلید در بخشی از سخنان خود با انتقاد از وضعیت اقتصادی جامعه به گرانی نان اشاره کرد و گفت: «زمزمه‌ای می‌شنوم که نان را می‌خواهند گران کنند باید پناه به خدا برد جمهوری اسلامی نیامده که نان را گران کند.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد لزوم مقابله با تحجرگرایی مطالبی فرمودند.
همچنین آیت الله صانعی از برخی عوام‌فریبی‌ها و گداپروری به شدت انتقاد کردند.