به وقت تهران

وبلاگ شخصی محمد اسعدی

به وقت تهران

وبلاگ شخصی محمد اسعدی

چه خبر ازخانواده واطرافیان صدام حسین؟

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، نبیل الشریف وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی اردن گفت که امان به دلایل انسان دوستانه به" صدام" و "زید" دو پسر طارق عزیز و همسرش "فیولیت یوسف سعید نبود" تابعیت اردنی داده است.

براساس قوانین اردن، تابعیت این کشور در حالت عادی به افرادی واگذار می شود که حداقل 25 سال در این کشور زندگی کنند.

اعضای خانواده طارق عزیز پس از سقوط بغداد به دست نظامیان آمریکایی در مارس 2003 به اردن فرار کردند و تاکنون به دور از فعالیت های سیاسی زندگی می کنند.

طارق عزیز تنها فرد مسیحی حاضر در حلقه نزدیکان صدام، نام اصلی اش "حنا میخائیل" است و در دهه هفتاد میلادی  در سمت وزیر اطلاع رسانی، بین سال های 1983 تا 1991 به عنوان وزیر خارجه و در فاصله سال های 1991 تا 2003 نیز به عنوان معاون صدام  فعالیت می کرد.

عزیز پس از سقوط بغداد در مارس 2003، در ماه آوریل همان سال ، خود را تسلیم نظامیان آمریکایی کرد و همچنان در یکی از زندان های نزدیک بغداد در حبس به سر می برد.

وی در محاکمه های پس از اشغال عراق،  در دو دادگاه به 15 سال و هفت سال زندان محکوم شد.

هم اکنون "رغد" دختر صدام نیز به همراه خواهرش در امان زندگی می کند گرچه ساجده همسر صدام به همراه دیگر اعضای خانواده اش در دوحه قطر به سر می برند.

دو پسر صدام ، عدی و قصی نیز در حمله نیروهای آمریکایی کشته شدند.

 همچنین ناجی صبری آخرین وزیر امور خارجه صدام ، ابتدا مدتی در اتریش بود ولی پس از آن به قطر رفت و هم اکنون نیز در این کشور زندگی می کند.

محمد سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی صدام نیز که کنفرانس های مطبوعاتی روزانه و به یاد ماندنی در آخرین روزهای عمر رژیم بعثی عراق برگزار می کرد ، پس از اشغال بغداد خود را تسلیم نظامیان آمریکایی کرد ولی بعد از مدتی آزاد و به ابوظبی رفت.

وی چندی پس از حضور در امارات با حضور در برنامه ای ویژه در شبکه ابوظبی به ذکر خاطرات خود پرداخت.

http://kavehp.files.wordpress.com/2009/08/saeed-al-sahaf.jpg

عزت ابراهیم الدوری ، عالیرتبه ترین مقام فراری رژیم صدام و مرد شماره 2 حزب بعث که صدام به او لقب "بت" داده بود ، هم اکنون در خفا زندگی می کند و در نقطه ای خارج از عراق به فرماندهی بازماندگان حزب بعث و اقدامات تروریستی انها می پردازد. برخی منابع می گویند ، او در یمن حضور دارد.

 تنی چند اطرافیان صدام مانند علی حسن المجید پسر عموی صدام و معروف به علی شیمیایی که در نسل کشی کردهای عراق و بمباران شیمیایی حلبچه نقش نخست را ایفا می کرد ، برزان التکریتی ، برادر ناتنی صدام  و رئیس ادراه اطلاعات و امنیت عراق و عواد البندر رئیس دادگاه انقلاب عراق نیز اعدام شدند.
خود صدام را نیز پس از محکومیت به اعدام ، دار زدند و در تکریت دفن کردند.

حمله به خودروی حامل همسر سیدحسن خمینی در روز ۱۳ آبان

حمله به خودروی حامل همسر سیدحسن خمینی
 
سلام:یکی از اعضای بیت حضرت امام(ره) با تاییداین خبر به خبرنگار سلام، گفت: تعدادی از اعضای بیت امام(ره) ازجمله همسرحاج حسن آقا برای حضور در مراسم روز 13آبان در حوالی میدان هفت تیر مورد هجوم عده ای لباس شخصی قرار گرفتند.

عده ای لباس شخصی در روز 13آبان به وسیله نقلیه اعضای بیت امام(ره) و همسر سیدحسن خمینی که برای شرکت در مراسم این روز آمده بودند حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری سلام، یکی از اعضای بیت حضرت امام(ره) با تایید این خبر به خبرنگار سلام، گفت: تعدادی از اعضای بیت امام(ره) از جمله همسر حاج حسن آقا برای حضور در مراسم روز 13آبان در حوالی میدان هفت تیر مورد هجوم عده ای لباس شخصی قرار گرفتند.

وی در خصوص اینکه آیا به شخص همسر سید حسن خمینی نیز هجوم آورده شد یا خیر؟ اضافه کرد: خیر، هجوم این افراد به ماشین حامل ایشان بود و اتفاقی برای وی نیافتاد.

تصویر جزیره کادو یی امیر دبی به همسر

جهان: هدیه ناقابل شیخ محمد بن راشد ال مکتوم حاکم دبى به همسر جدیدش، یک جزیره کامل است.

«محمد بن راشد» یک جزیره برای همسرش خریده است. عکس‌های جهان از این جزیره راببینید.







مواردی درخصوص جلوگیری از سرماخوردگی

جام جم آنلاین: فصل ، ‌فصل سرماخوردگی است، اما این روزها خبرهایی از گسترش انواع ویروس‌های سرماخوردگی از جمله ویروس آنفلوآنزای نوع A موسوم به آنفلوآنزای خوکی، ترس و نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

علاوه بر توصیه‌های عمومی درخصوص پیشگیری از ابتلا به این ویروس‌ها که به شستن دست‌ها، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله با فرد مبتلا، دست ندادن و

ادامه مطلب ...

راز مرد مسلح در دوران انتخابات

عصرایران- در آخرین روز نمایشگاه مطبوعات، مردم و خبرنگاران مردی را در نمایشگاه دیدند که در حوادث بعد از انتخابات تصویری از او منتشر شده بود که با یک سلاح گرم مسلسل در خیابان های تهران و در بین مردم حضور دارد.

به گزارش خبرنگار عصرایران، تصویر این مرد مسلح در آن زمان به سرعت در رسانه ها منتشر شد و تحلیل ها و اظهار نظر های مختلفی درباره هویت فرد مورد نظر مطرح شد.

در همان حال مسووالان نیز در صدد دستگیری این فرد مسلح برآمدند. خبرگزاری فارس نیز با انتشار این عکس ،آن را سندی بر حضور عناصر مسلح ضدانقلاب در جریان حوادث بعد از انتخابات دانست.

در این  میان یک روزنامه اصلاح طلب نیز خبری منتشر کرد و مدعی شد فرد مذکور یک بیمار و آن اسلحه نیز اسباب بازی است و این فرد هر روز در خیابان های تهران مشاهده می شود.

با بروز اتفاقات پی در پی بعدی ،  مرد مسلح ماجرا از یادها رفت تا اینکه دیروز در نمایشگاه مطبوعات و در غرفه های مختلف رسانه ها حضور یافت و ماجرای انتشار عکس خود را در آن وقایع این گونه تشریح کرد: دامادم با من مشکل داشت و به همین دلیل عکس من را به وسیله فتوشاپ روی تصویر درگیری های خیابانی گذاشت و منتشر کرد بعد هم با تماس با مراجع امنیتی محل زندگی من را اعلام کرد و شبانه 15 مامور به منزلم آمدند و مرا دستگیر کردند اما وقتی متوجه شدند عکس دستکاری شده بوده آزاد شدم.

وی با انتقاد از رسانه ای که برای اولین بار تصویرش را به طور رسمی در میان تصاویر اغتشاشات قرار داد گفت: همان موقع خیلی ها اعلام کرده بودند که عکس دستکاری شده است اما عجیب است که یک خبرگزاری رسمی اینگونه فریب می خورد و تصاویر فتوشاپی منتشر می کند!