۱۲۰ میلیارد تومان به درآمد شركت‌ ملی مس افزوده می‌شود

مقام شركت ملی صنایع مس ایران اعلام كرد: با افزایش عیار اقتصادی كنسانتره مس سرچشمه از ۲۵ صدم درصد به ۳۵ صدم درصد، شركت مس با افزایش درآمدی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان روبه‌رو می‌شود.
به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، احمد فریدی با بیان اینكه افزایش عیار اقتصادی مس پس از ۲۷ سال انجام شده است، افزود: با انجام بررسی‌ها و مطالعات كارشناسی توسط متخصصان داخلی و شركت SRK، شركت مس موفق شد عیار سنگ سولفور را از ۷ دهم به ۹ دهم در سال ۸۸ افزایش دهد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شركت مس گفت: در نتیجه این موفقیت، میزان مس محتوا با توجه به تغییر برنامه استخراج و عیار خاك معدن ۲۵ هزار تن افزایش یافته و افزایش درآمدی معادل ۱۲۰ میلیارد تومان را به‌دنبال دارد.
فریدی افزود: این مسئله به نفع سهامداران شركت مس بوده و در شرایط اقتصادی كنونی، خبری موثر و امیدبخش در حوزه معادن محسوب می‌شود.

صرفه‌جویی ۱۲ میلیون مترمكعبی آب در شركت مس

شركت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۸۷ در راستای تحقق بخشیدن به شعار اصلاح الگوی مصرف ، بالغ بر ۱۲ میلیون مترمكعب آب در سال صرفه‌جویی كرده است.
به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدهادی اردبیلی گفت: میزان مصرف آب تازه به ازای تولید هر تن مس كاتد از ۱۴۰ مترمكعب به ۸۰ مترمكعب كاهش یافته است. با اجرای فاز نخست طرح جامع آب كه با هدف ارتقای سیستم مدیریت منابع آب و دستیابی به حداكثر راندمان آب در چرخه فرآوری انجام شده است، میزان مصرف آب از ۱۴۰ مترمكعب به ازای هر تن مس كاتدی در سال ۱۳۷۵ به ۸۰ مترمكعب در سال ۱۳۸۸ رسیده و با اتمام كار طرح، این مقدار به ۶۰ مترمكعب خواهد رسید.
وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در فاز نخست طرح جامع آب شركت ملی صنایع مس ایران بالغ بر ۲۵۵۰ میلیارد ریال بوده و در فاز دوم نیز حدود ۳۲۰۰ میلیارد ریال در تمام مجتمع‌های مس در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

ادامه نوشته

تولید فولاد خام در ایالات متحده ۳۳ درصد كاهش یافت

 

در حالی‌كه تولید فولاد ایران در هفت ماه نخست سال جاری با رشد ۱۲.۵ درصدی همراه بود تولید فولاد خام در آمریكا با كاهش نزدیك به ۳۰ درصدی مواجه شد.
به نقل از سایت اتحادیه فولاد و آهن آمریكا تولید فولاد خام در هفت ماه منتهی به ۳۱ جولای سال جاری میلادی در ایالات متحده با كاهش ۳۳.۲ درصدی از ۴۰.۹ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته به ۲۷.۳ میلیون تن رسید.
تولید این ماده در برزیل، مكزیك، آرژانتین و پاراگوئه نیز در این مدت به ترتیب با كاهش ۳۶.۹ درصدی، ۳۰.۸درصدی، ۴۰.۶ درصد و ۴۳.۴ درصد در این مدت كاهش یافته است كه میزان تولید در این كشورها را به ترتیب به ۱۳ میلیون تن، ۷.۸ میلیون تن، ۲ میلیون تن و ۲۳.۳۰۰ هزار تن در این مدت رسیده است. نیز در این مدت با كاهش ۳۶.۹ درصدی همراه بود.
میزان تولید فولاد خام در آمریكای لاتین طی این مدت با كاهش ۲۸.۹ درصدی به ۲۳.۸ میلیون تن رسید.
این در حالی‌است كه این موسسه در گزارش خود اعلام كرد تولید فولاد در ایران طی هفت ماهه نخست سال جاری میلادی به شش میلیون و ۵۱۷ هزار تن رسید كه در مقایسه با تولید ۵ میلیون و ۷۹۴ هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد رشد داشته است كه ایران را در جایگاه سومی رشد تولید فولاد خالص در جهان قرار داد.
موسسه بین المللی آهن و فولاد كل تولید فولاد جهان طی هفت ماه نخست ۲۰۰۹ را بیش از ۶۵۲ میلیون تن اعلام كرد كه چین با تولید ۳۱۷ میلیون تن بزرگترین تولید كننده فولاد در این مدت و ژاپن با تولید ۴۴ میلیون تن و هند با تولید ۳۲ میلیون تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.

هتل هلی کوپتر

فقط تصویراشو بیین :

 

 

 

مستمری بازنشستگی و درخواست بازنشستگی

پرداخت مستمري بازنشستگي وتامين شرايط زندگي مناسب براي بيمه شدگان، به هنگام بازنشستگي، يكي از كاركردهاي اصلي نظام بيمه تامين اجتماعي است به نحوي كه ، درقبال دريافت حق بيمه دردوران اشتغال بيمه شدگان، مسئوليت پرداخت مستمري به همراه تامين وارائه خدمات درماني به آنان وخانواده هايشان را ،در دوران بازنشستگي، برعهده مي گيرد.

 

شرايط لازم براي در خواست مستمري بازنشستگي :

 

بيمه شدگاني كه به سن قانوني بازنشستگي ( 60 سال تمام براي مردان و 55 سال تمام براي زنان )مي رسند ، در صورتيكه حداقل سابقه پرداخت حق بيمه مقرردر سن ياد شده را دارا باشند، ميتوانند تقاضاي بازنشستگي كنند. حداقل سابقه پرداخت حق بيمه تا تاريخ 14/7/81 ، ده سال تمام بود، پس از آن با گذشت هر سال ، يك سال به اين سابقه اضافه ميشود تا به بيست سال تمام برسد.به طوري كه از 14/7/87 لغايت تاريخ 13/7/88 ، حداقل سابقه پرداخت حق بيمه 17 سال و از 14/7/88 لغايت 13/7/89 ، 18 سال خواهد بود .

 

چند نكته مهم:

   

در صورتي كه بيمه شده 30 سال تمام سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشد، حداقل سن بازنشستگي براي مردان 50 سال وبراي زنان 45 سال تمام خواهد بود.

   

درصورتيكه بيمه شده(مرد يا زن ) داراي 35 سال تمام سابقه پرداخت حق بيمه باشد، بدون شرط سني ميتواند درخواست بازنشستگي كند.

   

زنان بيمه شده با 20 سال سابقه پرداخت حق بيمه و 42 سال سن ، مشروط بر اينكه بهنگام ارائه درخواست بازنشستگي يا ترك كار در كارگاههاي مشمول قانون كار اشتغال داشته باشند ،ميتوانند متقاضي بهره مندي ازمزاياي بازنشستگي شوند.

   

درخواست بازنشستگي بعهده بيمه شده است و كارفرما نميتواند بيمه شده را وادار به بازنشسته شدن كند يا از سازمان تأمين اجتماعي بخواهدكه بيمه شده را بازنشسته نمايد، مگردرمواردي كه بيمه شده مرد داراي 65 سال تمام وبيمه شده زن داراي 60سال تمام يا بيشتراز آن بوده وحداقل سابقه قابل قبول را نيز در تاريخ بازنشستگي داشته باشد.تنها در اينصورت است كه كارفرما ميتواند بازنشستگي بيمه شده را از سازمان تأمين اجتماعي درخواست نمايد .

لازم به ذكر است مقررات و ضوابط ديگري در خصوص بازنشستگي در مشاغل سخت وزيان آور ، جانبازان و آزادگان ،پيش از موعد كاركنان دولت و... وجود دارد كه متقاضيان جهت كسب اطلاعات دقيق تر مي توانند به آخرين شعبه محل بيمه پردازي خود مراجعه نمايند.

 

روش محاسبه ميزان مستمري بازنشستگي:

 

ميزان مستمري بازنشستگي عبارت است از يك سي ام متوسط مزد ياحقوق بيمه شده ضربدرسنوات پرداخت حق بيمه مشروط برآن كه از 30/35 (سي وپنج سي ام ) متوسط مزد يا حقوق تجاوز ننمايد .
منظور از متوسط مزدياحقوق بيمه شده ،مجموع مزد يا حقوق بيمه شده كه براساس آن حق بيمه پرداخت شده ظرف آخرين دوسال پرداخت حق بيمه تقسيم بر عددبيست وچهار است.

 

مدارك لازم براي ارائه درخواست بازنشستگي :

   

اصل وتصوير تمام صفحات شناسنامه بيمه شده

   

اصل وتصوير كارت ملي

   

فرم تكميل شده در خواست بازنشستگي

   

اصل وتصويرصفحات شناسنامه افراد تحت تكفل

   

اصل و تصوير كارت ملي افراد تحت تكفل

   

اصل وتصوير سند ازدواج

بلندترین سد جهان به نام بختیاری

بلندترين سد بتني دنيا در لرستان ساخته مي‌شود

دنياي‌اقتصاد- استاندار لرستان گفت: بلندترين سد بتني برق آبي دنيا با نام سد بختياري با ارتفاع 315 متر و حجم مخزن 8/4ميليارد مترمكعب آب در حاشيه خرم‌آباد در حال ساخت است.

در عين اينكه سد رودبار لرستان نيز با پيشرفت بيش از 50درصد در حال ساخت است كه در مرحله اول 450 مگاوات برق توليد مي‌كند.

سيدحسين صابري با بيان اينكه حجم صادرات استان لرستان 15ميليون و 495هزار دلار است، افزود: بيشترين صادرات اين استان در زمينه انار و دارو و... بوده و استان 139درصد رشد صادرات داشته است.

وي در خصوص حجم سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي استان اظهار داشت: در اين زمينه بسيار كم كار شده است، اما اولين سرمايه‌گذار خارجي در دو بلوك نفتي استان سرمايه‌گذاري كرده است. در عين اينكه در توليد لوله‌هاي GRP نيز از سرمايه‌گذاري خارجي استفاده شده است.

وي با بيان اينكه در استان پنج چاه نفت در حال بهره‌برداري وجود دارد، گفت: نفت خام از اين چاه‌ها به صورت خام به خطوط منتقل مي‌شود و براي آلوده نشدن محيط زيست ماهانه حدود 2ميليون و 700هزار متر مكعب گازهاي همراه با نفت سوزانده مي‌شوند.

ادامه نوشته

كاهش 30 هزار ميليارد دلاري ارزش بورسهاي دنيا طي يك سال

مدير عامل سابق شركت بورس از كاهش 30 هزار ميليارد دلاري (50 درصدي) ارزش روز سهام 46 هزار و 705 شركت در بورسهاي دنيا طي يك سال اخير خبر داد.

علي رحماني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، در رابطه با تعداد شركت‌هاي پذيرفته شده در بور‌س‌هاي دنيا و ايران اظهار داشت: كل شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس‌هاي دنيا در حالي سال 2007 ميلادي 45 هزار و 275 شركت بود كه اين متغير در سال 2008 به 46هزار و 705 شركت رسيد.
وي ادامه داد: از اين تعداد 11 هزار و 790 شركت مربوط به 11 بورس منطقه آمريكا، 20 هزار و 819 شركت در 18 بورس منطقه آسيا واقيانوسيه و 14 هزار و 96 شركت نيز در 24 بورس منطقه اروپا ،آفريقا و خاورميانه پذيرفته شد . در بورس ايران نيز تعداد شركت‌هاي بورسي در 31 دسامبر سال ميلادي گذشته 356 شركت بود.
وي با بيان اينكه ارزش روز 45 هزار و 275 شركت بورس دنيا در 31 دسامبر 2007 افزون بر 62 هزار و 167 ميليارد دلار بود خاطر نشان كرد: با توجه به سقوط قيمت‌ها و ريزش شاخص‌ها در سال 2008 ميلادي، ارزش روز 46 هزار و 705 شركت بورس دنيا به 33 هزار و 311 ميليارد دلار كاهش يافته است.
به گفته وي ارزش روز بورس‌هاي منطقه آمريكا بالغ بر 8/13 هزار ميلارد دلار، آسيا و اقيانوسيه 9/9 هزار ميليارد دلار و ارزش روز مناطق اروپا ، آفريقا و خاورميانه 4/9 هزار ميليارد دلار است.
رحماني در رابطه با ارزش روز بورس ايران نيز گفت: بورس ايران در حالي تا 31 دسامبر 2007 پذيراي 352 شركت با ارزش روز 44 ميليارد دلاري بود كه با توجه به واگذاري چند شركت مشمول اصل 44 و رشد قيمت سهام برخي از صنايع، با 356 شركت صاحب ارزش روز 49 ميليارد دلاري تا پايان دسامبر 2008 ميلادي شد.
رحماني در برابر اين سوال كه آيا آماري از سرمايه‌هاي جمع شده از طريق انتشار سهام در بورس‌ها نيز وجود دارد يا خير خاطر نشان كرد: بله. در سال 2008 ميلادي در كل بورس‌هاي دنيا 788 ميليارد دلار از طريق انتشار سهام جمع آوري شد.
وي ادامه داد: از اين حجم 189 دلار مربوط به منطقه آ‌مريكا، 217 ميليارد دلار متعلق به آسيا و اقيانوسيه و 382 ميليارد دلار نيز به سه منطقه اروپا- آفريقا و خاورميانه اختصاص داشت.
رحماني به آمار اين متغير در ايران اشاره كرد و گفت: در سال 2007 ميلادي در حالي 5 ميليارد دلار از بورس ايران جمع آوري شد كه سال 2008 ميلادي اين متغير به 7/2 ميليارد دلار رسيد.
وي در خاتمه گفت: آمار معاملات 53 بورس عضو فدراسيون‌هاي جهاني بورس‌ها در سال 2008 ميلادي نشان مي‌دهد بالغ بر 113 هزار ميليارد دلار با سرعت گردش 4/2 مرتبه‌اي و 238 درصدي داد و ستد شده كه در همين مدت حجم معاملات بورس ايران 2/15 ميليارد دلار (يك ده هزارم جهان) و با سرعت گردش 5/26 درصد سهام همراه بود.

عکسهای دیدنی از آسمان .

حدس بزنید این تصویر چه چیزی است ؟

ادامه نوشته

مالزی و گشت و گذار در سنگاپور

مالزی کشوری توریستی در شمال کشور سنگاپور .

یکی از دیدنیهای مالزی جنتینگ آیلند در اطراف شهر کوالالامپور میباشد . این مجموعه تفریحی دارای بزرگترین کازینوی دنیا میباشد . برای رسیدن به این مجموعه علاوه بر جاده اصلی توسط تله کابینی به طول ۳ کیلومتر کلیه توریستها به آنجا انتقال پیدا میکنند . به گفته مردم مالزی این تله کابین دارای بیشترین سرعت تله کابین میباشد و به عکس  به گفته همراهان ما تله کابین نمک آبرود وضعیتی کاملا بهتر دارد فقط طبق ضرب المثل گفته شده که  دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه اما این کجا و آن کجا . در مورد کشور سنگاپور نیز باید توجه داشت با وجود اینکه این کشور نوظهور شاید تنها حدود ۱۸۰ سال از نظر موجودیت شکل گرفته باشد اما با مدیریتهای صحیح تبدیل به قطب گردشگری گردیده است . شایان ذکر است در این کشور از تمام نقاط دنیا جهت گشت توریستی وجود داشتند . در مطالب بعدی از دیگر دیدنیهای این دو کشور خواهم گفت .

گزارش البرادعی بار دیگر بر صلح آمیز بودن فعالیتهای ایران تاكید كرد

سلطانیه ، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه اختصاصی با سایت شبكه خبر گفت: گزارش امروز البرادعی بر صلح آمیز بودن و عدم انحراف برنامه های هسته ای به سمت اهداف نظامی تاكید داشته است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: درگزارش البرادعی آمده است كه هیچ‌گونه شواهدی برای انحراف مواد و فعالیت‌های هسته‌ای به اهداف ممنوعه و نظامی مشاهده نشده است و این نشان دهنده حقانیت برنامه های هسته ای ایران است. 

سلطانیه تصریح كرد : به صراحت در این گزارش آمده است كه كلیه فعالیتهای هسته ای ایران زیر نظر پادمان آژانس هسته ای است.

وی افزود : دراین گزارش همچنین آمده است آژانس باتوجه به همكاری های ایران قادر بوده است راستی آزمائیهای مربوط به عدم انحراف برنامه هسته ای ایران به سوی اهداف غیرصلح آمیز را ادامه دهد.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش البرادعی ادعای آمریكا كه فعالیتهای ایران را بر اساس اطلاعات یك لب تاب كذایی انحرافی قلمداد كرده بود را رد كرده است. 

سلطانیه تصریح كرد : پس از بررسی های تخصصی آژانس ، و توضیحات مستدل ایران كه اثبات كرد گزارش های كذب آمریكا بی اساس است.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران در چارچوب پادمان به تمام سوالات آژانس جواب می دهد ، مثل هر كشور دیگر اما خارج از پادمان آژانس به هیچ سوالی جواب نمی دهد.

سلطانیه افزود: گروه كاری جنبش عدم تعهد در شورای حكام، كار خود را در جهت تهیه بیانیه این جنبش پیرامون موضوع هسته‌ای ایران آغاز می‌كند كه پس از نهایی شدن بیانیه از سوی سفیر كوبا در شورای حكام آژانس قرائت خواهد شد. 

وی گفت : شورای حكام هفته آینده جلسه عادی خواهد داشت و پیرامون مسائلی مثل برنامه و بودجه ،كاربرد فعالیت های هسته ای و موضوع اجرای فعالیت هسته ای ایران بحث خواهد شد كه گزارش البرادعی نیز در این جلسه ارائه می شود.

دولت نهم 10 برابر 16 سال دولتهاي گذشته سهام واگذار كرد

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، سازمان خصوصي‌سازي در دولت نهم پس از ابلاغ سياستهاي اصل 44 و اخيرا قانون اجرايي آن وارد فضاي جديدي شده و وظايف و مسئوليتهاي جديدي برعهده آن گذاشته شده است.
سازمان خصوصي‌سازي تنها وظيفه واگذاري را برعهده نداشته و يك وظيفه اصلي سازمان توانمندسازي بخش خصوصي است.

*واگذاري 36 هزارو 600 ميليارد تومان سهام در دولت نهم

از سال 84 تا پايان مرداد ماه امسال 36 هزار و 600 ميليارد تومان از دارايي‌هاي دولت واگذار شده است. ارزش دارايي‌هاي واگذار شده در سال 84 ، 76 ميليارد تومان، در سال 85 دو هزار و 700 ميليارد تومان و در سال 86 بيست و سه هزار و 200ميليارد تومان بوده است.
حجم واگذاري‌هاي 5 ماهه نخست امسال نيز 10هزار و 600 ميليارد تومان و تعداد شركتهايي كه واگذار شده‌اند و يا از سهام آنها واگذاري صورت گرفته 333 شركت بوده است.
واگذاري 167 شركت در سال 86 انجام گرفته است. طي 5 ماهه نخست امسال از 51 شركت دولتي واگذاري داشته‌ايم و طبيعتا واگذاريها در نيمه دوم سال سرعت بيشتري پيدا خواهد كرد. سهام ترجيحي شركتهاي دولتي تاكنون به 57 هزار و 675 نفر و به ارزش 196 ميليارد تومان و به تعداد يك ميليارد و 575 ميليون سهم واگذار شده است.
سه مرحله اعطاي سهام عدالت به "افراد تحت پوشش كميته امداد، بهزيستي، رزمندگان و ايثارگران" ، "كارمندان و بازنشستگان تامين اجتماعي" و "روستائيان" به پايان رسيده است. اعطاي سهام به 22 ميليون و 500 هزار نفردر اين سه مرحله پايان يافته و سهام 50 شركت دولتي به اين 3 مرحله اختصاص داده شده است.
ارزش سهام واگذار شده در قالب سهام عدالت 22هزار و 500 ميليارد تومان و پيش بيني سود امسال هزار و 800 ميليارد تومان اعلام شد.
با محاسبه واريز بخشي از اين سود به حساب دولت تحت عنوان اقساط سهام عدالت، امسال به هر دارنده سهام عدالت 60 هزار تومان سود تعلق مي‌گيرد و اين رقم براي يك خانواده 5 نفري 300 هزار تومان خواهد بود.

ادامه نوشته

قيمت سنگ آهن 56 درصد افزايش يافت

محمود نوريان، مديرعامل شركت سنگ آهن چادرملو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس با اعلام اين خبر گفت: بر اساس توافق صورت گرفته قيمت فروش هر كيلو سنگ آهن به فولادسازان از ابتداي امسال 75 تومان تعيين شد كه 11 تومان آن توسط معدنكاران به صندوق بازنشستگي صنعت فولاد پرداخت مي‌شود.
وي با بيان اينكه قيمت جديد سنگ آهن از ابتدا تا پايان سال بر روي فروش اين محصول اعمال خواهد شد ادامه داد: قيمت هر كيلو سنگ آهن در سال گذشته 48 تومان بود كه اواخر سال 86 براي رشد 20 درصدي آن توافق شد و قيمت هر كيلو سنگ آهن 2/57 تومان تعيين شد ولي با تصميم گيري اخير،اين قيمت اعمال نمي شود و در واقع بهاي هركيلو سنگ آهن 75 تومان خواهدبود.
وي با بيان اينكه تاكنون فولادسازان ملزم به پرداخت حقوق دولتي به صندوق بازنشستگي صنعت فولاد بوده‌اند گفت: باتوجه به خصوصي سازي واحدهاي فولادي ممكن است در آينده اين واحدها نتوانند حقوق دولتي خود را پرداخت كنند كه به همين دليل تصميم گرفته شد 11 تومان ناشي از افزايش قيمت سنگ آهن، توسط معدنكاران به اين صندوق پرداخت شود تا به اين ترتيب بهره مالكانه معادن سنگ آهن نيز از سوي معدنكاران به سازمان توسعه و نوسازي معادن پرداخت شده باشد.
نوريان با اشاره به اينكه افزايش قيمت سنگ آهن علاوه بر معدن چادرملو شامل معدن گل گهر نيز مي‌شود تصريح كرد:باتوجه به اينكه قيمت جهاني فولاد كاهش يافته ما از افزايش قيمت فعلي سنگ آهن راضي هستيم.
وي افزود: سعي داريم در توافقات صورت گرفته قيمت سنگ آهن و فولاد را به يكديگر ربط دهيم تا در صورت افزايش يا كاهش قيمت فولاد، قيمت سنگ آهن نيز قابل تغيير باشد.
مديرعامل شركت چادرملو با بيان اينكه توافق صورت گرفته درمورد افزايش قيمت سنگ آهن تأثير نامناسبي بر EPS شركت‌هاي فولادي و سنگ آهني نخواهد داشت گفت: سعي مي‌كنيم در سال‌هاي آينده نيز با حضور فولادسازان براي تعيين قيمت سنگ آهن و به عنوان دو بنگاه اقتصادي تصميم گيري كنيم و به توافق برسيم.
به گفته وي با احتساب 11 تومان حق صندوق بازنشستگي فولاد و كسر آن از معدنكاران در نهايت قيمت هر كيلو سنگ آهن براي معدنكاران 160 ريال افزايش يافته است.
نوريان همچنين با بيان اينكه قيمت هركيلو سنگ آهن خوزستان نيز 71 تومان تعيين شده است گفت: قيمت سنگ آهن دانه بندي شده چادرملو، قابل استفاده در واحدهاي كوره بلند نيز از 28 تومان به 44 تومان افزايش يافت.